3. Grenzeloos Venlo

Public affairs

Public Affairs
Om de Venlose belangen beter onder de aandacht te krijgen bij belangrijke stakeholders werken we in 2024 onverminderd verder aan de professionalisering van Public Affairs (lobby en de verwerving van derde geldstromen). Op basis van de inhoudelijke focus die met de Venlose lobbyagenda is aangebracht en voorzien van de nodige kennis en vaardigheden, gaan we bestuurlijk en ambtelijk verder aan de slag met de professionalisering lobby. De lobbyfiches, tot stand gekomen in nieuwe coördinatiestructuren, zijn dan gereed, de acties benoemd en de ondersteunende materialen beschikbaar. In 2024 investeren we verder in de inbedding van het thema Public Affairs in de organisatie door middel van trainingen, workshops en werkbezoeken. De professionalisering van de Venlose Public Affairs moet in samenhang worden gezien met de uitrol van de city branding strategie, de professionalisering van representatie en de Limburgse lobbyagenda.
Op het vlak van Derde Geldstromen bestendigen we de professionaliseringsslag die in 2023 is ingezet. Met behulp van gerichte trainingen vergroten we het subsidieverwervingsvermogen van de organisatie. Daarnaast verbeteren we onze informatiepositie door te voorzien in een bredere toegang van informatieproducten en actieve communicatie over subsidiekansen binnen nieuwe coördinatiestructuren.   

City Branding Venlo
Venlo heeft zich de afgelopen decennia ontwikkeld tot een bloeiende economisch krachtige centrumstad binnen de regio Noord-Limburg. Vanuit Public Affairs en vanuit economisch perspectief is het van belang Venlo als ‘100.000-plus gemeente’ krachtig, eenduidig en vanuit één gedragen (samen met partners, ondernemers, creatieve professionals en inwoners) visie te positioneren. In 2024 ligt de nadruk op de implementatie van de meerjarige strategie met aandacht voor eigenaarschap van de ambassadeurs van onze gemeente. Op basis van een startdocument maken we helder welke positie Venlo wil gaan innemen. Daar zullen we de raad ook in consulteren. Uiteindelijk doel is te komen tot een merkstrategie die we gaan uitwerken en visualiseren.

Deze pagina is gebouwd op 11/29/2023 10:23:54 met de export van 11/29/2023 10:03:55