2. Leefbaar Venlo

Dienstverlening

Inleiding

Doelstelling Dienstverlening

Indicatoren

Norm
2024

Realisatie
2023

Het op een betrouwbare en

2.1.1 Tevredenheid over dienstverlening

7,5

7,2*

klantgerichte wijze leveren van

2.1.2 Klantgemak

75

73

gemeentelijke diensten en producten.

* cijfers Stadspeiling 2021 | ** cijfers Q1 2023
Deze programmalijn omvat klassieke gemeentelijke taken als burgerzaken, gemeentearchief en publieke informatievoorziening, maar ook de organisatie brede thema’s ten aanzien van dienstverlening en wijkgericht werken. Dienstverlening is per slot van rekening een kerntaak en verantwoordelijkheid van de totale organisatie waarbij de leefwereld van de inwoners, bedrijven, instellingen en bezoekers centraal staat.

 De afbeelding visualiseert de verschillende aspecten van de programmalijn Dienstverlening, zichtbaar zijn in drie plaatjes: I. een ambtenaar in gesprek met een inwoner aan een bureau. De inwoner zegt ‘Fysiek contact als ik het nodig heb!’ II. een inwoner thuis achter de computer op de website van de gemeente Venlo, en zegt: ‘Altijd mijn zaken regelen’. III. een groep inwoners samen in gesprek, zij zeggen: ‘ik neem initiatief’, ‘ik lever een bijdrage’, ‘wij doen het samen’.

Deze pagina is gebouwd op 11/29/2023 10:23:54 met de export van 11/29/2023 10:03:55